M-au dat la gazeta de publicitate, scriu prostii, cum va place voua. E de Vineri, fresh de vara merge cu o lamaie. Are dezvaluiri din relatia mea cu inteligenta artificiala. E si cu secs, droburi si rockn roll. Dati si mai departe sa ajunga la toata lumea.
Ai mai jos un fragment din discutia noastra, iar articolul integral il gasesti aici.
Cum e sa lucrezi intr-un domeniu creativ in 2022 in Romania?
Sex (nu mai avem voie sa spunem asta), drugs (pardon nici asta) and rock’n roll (asta avem dar se gaseste din ce in ce mai greu, pe sub mana). In concluzie e greu cu creatia pe scari, ne tremura gladiolele. Sunt multe filtre prin care trece saraca idee, care pleaca la drum cu un insight sau o nevoie. Cel care ne roade cel mai tare este acela: pe cine va deranja treaba asta? De atata corectitudine, mai ales la client s-a blazat industria. Pandemia sau criza economica in timp de razboi la granita au pus si ele batista pe tambal, iar muzica facuta de creativi e din ce in ce mai uniforma. Mie inca imi place, dar ma pasioneaza din ce in ce mai mult strategia de brand si invatarea tinerilor, sunt si prof la facultate. Sunt un target greu de multumit, de impresionat, de miscat din niste retete digitale.
Cum simti tu ca s-a schimbat procesul creativ in ultimii ani?
Mie imi pare ca s-a scurtat. Timpul s-a micsorat. Procesele de lucru se automatizeaza tocmai din necesitatea asta. Nu cred ca e bine, vad din ce in ce mai multe idei la prima mana puse in practica.
In ce fel a intervenit tehnologia in aceasta schimbare?
Trebuie sa le dam roboteilor de mancare. Aia nu misca singuri din taste. Ma ajuta toate softurile, platformele, imi fluidizeaza procesul de creatie. Dar nu imi dau momente de Evrika. Pe alea tot eu trebuie sa le provoc, dupa ce bag o gramada de munca, observatii, schite, incercari, prezentari. Pana la urma omul cand ajunge in magazin si ia de pe raft un produs cu o identitate facuta de mine sau vede o campanie instore, tot de idee se loveste intai. Sau ii ricoseaza din ochelari si trece mai departe. Sunt fan tehnologie, gadgeturi, 3Duri, dar le vad ca mijloace nu scop final.